Hófúvásban 2. nap

1. nap december 30-a (Ihtiman- Burgasz)

Az Ihtimán Motel mellett, ahol töltöttük az éjszakát, szép hegyes, fenyveses, havas táj terült elénk. Reggel a gyerekek a motel melletti játszótéren picit csúszkáltak és hógolyóztak. Reggelizni az út melletti másik gyors étteremlánc mellett álltunk meg Pazardzsik mellett. A KFC-ben is van Happy Meal-hez hasonló gyermek csalogató, amely valójában szemfényvesztés, a filléres gyerekjáték végett. Már az út eleje óta rágódott a Peti a gázrendszer miatt és mivel elég jól álltunk idővel, a west bulgária hajótársaság máris jelzett, hogy nem megy a betervezett napon, gondoltuk felhajtunk egy  Zavoli gázrendszer szerelőt, hogy nézzen rá. Persze ez nem sikerült, mivel Plovdivban és Sztara Zagorában is a két ünnep között nem dolgozott egyik szerviz sem,  de az időnk legalább elment vele. A napközben még Plovdivban bementünk a helyi Billába, ahol finom bolgár ajrant és kekszet, csokit vettük. A bolgár pályán dinamikusan haladtunk Jambol magasságáig, onnantól elég nagy szél lett, csapadék nem esett. A karnobati elágazó előtt a teljes autópálya forgalmat a régi útra terelték, máris kezdődött az izgalom. Mivel télben megyünk, voltak aggályaink a hó miatt, de azt azért nem gondoltuk, hogy éppen Burgaszban a tengerparton szakadunk bele a hóviharba. Pedig dehogynem. Ez tehát december 30-dika, a tél kellős közepe, a Balkán-hegység déli lejtőin. Nem is értettük először, hogy miért zárták le az autópályát de belenyugvással vettük a kanyart mi is az elterelésnek megfelelően. Aztán már azért kezdett havazgatni. A mellékúton ehhez még jött jókora szél is és máris ott találtuk magunkat egy klafa autósorban, 10 km-rt fél óra alatt tettünk meg, egyre több kocsi volt előttünk.  Ez szerencsére azért még működött, ha nem is nagy sebességgel. Döbbenten láttuk, hogy jó néhány autóstársunk már az árokban volt különféle pozíciókban. Peti ekkor elővette az okosát és már dörzsölte is az openstreet map-et amit egyébként egyre nagyobb hévvel tesz azóta is. Jó barátok lettek annak dacára, hogy azért mostanra már volt csalódásunk is ezzel kapcsolatban mindjárt mesélem. Meg is lett hamarosan az új útvonalunk, délnek mentünk Karnobattól és toronyirányt a burgaszi tónál, sólepárlónál értünk ki, km-ben több volt az út de legalább nem álltunk és akadtunk el. Én az elején kissé aggódva kérdeztem, hogy miért van az, hogy csak mi megyünk erre és mindenki más a magasabb rendű úton nyomul mire Peti már vette is azt a mély lélegzetét, amit egy tömör de velős társadalmi morált érintő megállapítása követett annyira a szívéből, miszerint, „mert birkák és nem is mernek alternatív megoldásokban gondolkodni mint amit már a többiek egyszer kigondoltak. Nem mellesleg el sem találnának.” Én megkajáltam, meg bízom is benne ebben a tekintetben és nagyon jól sült el, teljesen száraz és hó, csúszás és forgalommentes úton hosszas kanyargásokat követően megérkeztünk Burgaszba. Egyébként mások is meglepődtek, hogy hogyan sikerült mert mint eztán kiderült, az a klafa kis kocsisor a birkákkal (bocsi) még másnap is ott vesztegelt igen felduzzadva. Este a burgaszi szállodában a TV mutatta, hogy a Karnobat-Ajtoszi úton 1500 ember ragadt a hó fogságában. A hófúvásról videó, aki szereti a havat tetszeni fog neki: Karnobat- Ajtosz út

Sok bolgár Szófiából és Plovdivból a tengerparton akarta tölteni a szilvesztert, de inkább a fagyos úton töltötték. Este még benéztünk a hal kikötőbe, mivel a Druzsba (barátság) hajó onnét indul Batumiba, nem pedig a Morskij portról. A kissé italos portás, magyarázott, hogy a nagy szél és a hóvihar miatt nem tud kikötni a hajó, ezért csúszik az indulás. A komp kikötőben várakozott pár bolgár és grúz kamionos a batumi hajóra. A kikötő környéke és a bolgár tengeri vám és KPP, a 70-es évek Bulgáriáját idézte. A portás mondta, hol találunk olcsó szállást, hogy ne menjük a városközpontba, a kikötőtől 1 km-re van az olcsó hotel zóna. Könnyen meg is találtuk, először egy szocreál szálloda előtt álltunk meg, de a portás mondta, hogy 9-kor lezárta a kasszát, nem volt nagy kedve, meg elég vacak füstös munkásszálló volt wifi nélkül 40 leváért. Ezt követően megtaláltuk az ideálisat, az Opera hotelt, amely nagyon szép és tiszta szobákkal rendelkezik. Egy éjszaka 70 leva volt, de két szobát kaptunk, főzőkonyhával. A szálloda egyházi üzemeltetésű lehet, mert közel hozzá a babtista templom, és minden szobában bolgár és angol nyelvű biblia volt kihelyezve. Az egész éjszaka végig havazott.